W jaki sposób warto się reklamować?

stara reklama

Form reklamy jest naprawdę bardzo dużo zatem często spotykam się z pytaniem w jaki sposób najlepiej zacząć reklamować swoją działalność? Czy postawić na działania w sieci czy też bardziej tradycyjne w gazecie czy radiu? Jak zainwestować swoje pieniądze, żeby ich nie stracić? Przedstawię kilka sprawdzonych sposobów, które według mnie sprawdzą się idealnie dla różnych osób, w zależności od rodzaju biznesu, jaki posiadamy czy też kosztów, jakimi dysponujemy na działania marketingowe.

#1 Reklama w Internecie

To sposób niezwykle modny ostatnimi czasy, który przynosi naprawdę pozytywne wyniki i sprawdza się w wielu sytuacjach. Wszystko dlatego, że sieć jest teraz medium, które skupia naprawdę rzesze ludzi na całym świecie. Coraz częściej dzieje się tak, że w rankingach znajduje się dużo wyżej niż telewizja, która zawsze należała do najważniejszego medium opiniującego. Reklama w Internecie może odbywać się na naprawdę ogromną ilość sposobów – wymieniane się opiniami na temat marki w obrębie portali społecznościowych, prowadzenie kampanii marketingu szeptanego, reklamowanie się w portalach takich jak Youtube. Sposobów na zapoznanie internautów z naszymi produktami jest naprawdę bardzo dużo. Wszystko tak naprawdę zależy od naszej kreatywności i potrzeb.

Dla kogo najlepsza będzie reklama w sieci?

Przede wszystkim dla tych z Was, którzy prowadzą działalność skierowaną do młodych ludzi. Jeśli jesteś producentem sztucznych szczęk to raczej nie ma sensu, żebyś rozpoczynał swoją kampanię reklamową na facebooku czy twitterze.

Jakie są pozytywne strony tej formy reklamy?

Głównie fakt, że wiele działań jest absolutnie darmowych, a angażujemy w nich jedynie swój czas.

#2 Reklama w gazecie

Może się wydawać, że medium papierowe, do jakiego należy gazeta powoli umiera. Faktycznie pisma specjalistyczne mają się coraz gorzej jednak gazety codzienne i lokalne wciąż cieszą się sporą poczytnością.

Dla kogo najlepsza będzie reklama w gazecie?

Dla tych przedsiębiorców, którzy posiadają lokalny biznes. W takiej sytuacji najlepiej będzie jeśli w piśmie, które wydawane jest w Twoim mieście umieścisz ogłoszenie lub banner, który dotyczy Twojej oferty.

Jakie są pozytywne strony tej formy reklamy?

Przede wszystkim to, że koszty jakie poniesiesz są naprawdę dosyć niewielkie. W celu dowiedzenia się ile dokładnie wynosi taka usługa w Twojej lokalnej gazecie warto, jeśli zapytasz się osobiście lub w jakikolwiek inny sposób redaktorów. Jednak koszt ten nie powinien być wysoki.

#3 Reklama w telewizji i radiu

Pomimo tego, że jak wcześniej wspominałem Internet stara się wypierać starsze media, to nie jest wcale tak, że one całkowicie umarły. Nadal istnieją osoby, które słuchają jedynie radia lub oglądają tylko wybrane stacje telewizyjne. Dlatego też, jeśli posiadasz o formie rozreklamowania swojego biznesu warto się zastanowić nad spotem lub blokiem reklamowym.

Dla kogo najlepsza będzie reklama w telewizji lub radiu?

Dla tych z Was, którzy mogą sobie na nią pozwolić. Nie ma sensu oszukiwać się, że takie działania należą do tanich, ponieważ tak nie jest. Jeśli jesteś dopiero startującym przedsiębiorcą to lepiej, żebyś na początek nie zaczynał reklamy od tych form, ponieważ zwyczajnie może Cię na nie nie być stać.

Jakie są pozytywne strony tej formy reklamy?

Najważniejszą kwestią jest to, że taka reklama dociera do ogromnej liczby odbiorców i silnie na nich oddziałuje.